Sunday, November 19, 2017

Papusa Barbie este bunicuta

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (11 votes, average: 4.09 out of 5)
Loading ... Loading ...
3,454 views

Papusa Barbie este bunicutaPopulara papusa Barbie a implinit 50 de ani, perioada in care si-a facut o reputatie de invidiat, si a generat vanzari impresionante, in valoare de aproximativ trei miliarde de dolari pe an.

La 50 de ani, Barbie a trecut prin numeroase posturi, de la model la paleontolog sau candidat la presedentie, imbratisand peste 100 de cariere, intre care si insotitor de bord, instructor de aerobic sau sergent al Marinei SUA.

Desi implineste 50 de ani in 2009, Barbie nu a imbatranit, nu are riduri si nici nu s-a ingrasat, pastrandu-si silueta de supermodel si continuand sa genereze vanzari de trei miliarde de dolari pe an. Papusa si-a luat numele de la Barbara Millicent Roberts, eroina unei serii de povestiri din anii ’60.

In lume, se vand trei papusi Barbie in fiecare secunda, nemaifiind vorba de o simpla fleac. De succesul Barbie se ocupa specialisti din cadrul companiei Mattel, care au misiunea sa se asigure ca brandul se mentine relevant de-a lungul anilor. Astfel, echipa care se ocupa de longeviva papusa include 50 de designeri, 12 stilisti, o masina puternica de marketing si circa 100 de persoane ce se ocupa de acordarea de licente Barbie unui cifra de circa 800 de firme, care produc obiecte diverse, de la haine pana la mobila de dormitor.

In cladirea Mattel, situata in apropiere de Los Angeles, papusa Barbie are un etaj numai al ei. Astfel, etajul 10 al cladirii este cunoscut, pe plan intern, sub numele de “etajul roz”, unde lumea se vede “prin lentile roz”.

Papusa Barbie isi datoreaza existenta fiicei unor imigranti polonezi, Ruth si Elliot Handler, care au intrat in industria jucariilor dupa Al Doilea Razboi Mondial. De altfel, Elliot reprezinta “el”-ul din Mattel, firma pe care a infintat-o impreuna cu Harold “Matt” Matson.

Desi la timpul respectiv pe piata existau si alte tipuri de papusi, fiica sotilor Handler, Barbara, se juca cu papusi decupate din hartie, imaginandu-si diverse situatii in care isi transpunea jucariile. Acest lucru a dus la aparitia ideii unei papusi care sa puna accentul pe visurile de stralucire ale oricarei fete.

Prototipul initial a fost o papusa germana, considerata prea scumpa de ingineri. Lansata in 1959, la New York Toy Fair, papusa a intrat pe piata sub umele “Barbie Teenage Fashion Model” si avea toate trasaturile fiziologice ale unei fete intrate in adolescenta, inclusiv sani, care i-au deranjat pe multi dintre cumparatori, unii refuzand sa comande jucaria.

Cu toate acestea, pana la finele anului respectiv, compania a vandut 350.000 de papusi, apoi vanzarile au inceput sa creasca si mai mult, fetele si adolescentele fiind incantate de noua jucarie. In urma cresterii popularitatii, compania a fost nevoita sa deschida un departament separat pentru a face fata scrisorilor venite din partea fanilor, circa 20.000 de scrisori pe saptamana.

Barbie si-a schimbat mereu look-ul. Astfel, in 1975, Barbie era inocenta si cu o infatisare tinereasca, in 1976 a castigat un zambet mai salbatic si o imagine de superstar, apoi, in anii urmatori, o talie mai mare si un bust si solduri mai mici, calitati potrivite pentru accesorii de tipul top-urilor si jeansilor cu talie joasa. De-a lungul timpului, Barbie a fost italianca, pariziana, membra a familiei regale britanice, inuita, nipona, coreeana, jamaicana si americana.

Accesoriile au fost mereu cruciale pentru Barbie, ea avand pe lista de furnizori designeri precum Armani, Givenchy, Calvin Klein, Donna Karan, Dior, Versace sau Vivienne Westwood.

In anii 1980-1990, dupa o campanie de publicitate bine pusa la punct, cu sloganul “We Girls Can Do Anything” si zeci de noi papusi si accesorii asortate lansate pe marketul, Barbie a generat vanzari tot mai mari, de la 200 de milioane de dolari, in 1982, la 1,9 miliarde de dolari, in 1997.

Din 1961 pana in prezent, Barbie a ajuns sa fie comercializata in peste 150 de tari din intreaga lume. In plus, ea este papusa preferata de fetele din numeroase tari europene. Pe plan international, afacerile cu licente Barbie aduc companiei Mattel 1,5 miliarde de dolari pe an.

Avand in vedere popularitatea papusii, termenul Barbie a ajuns sa fie folosit si pe scara larga, in limbajul comun, desemnand de cele mai multe ori femeile nu tocmai destepte.

Barbie este blamata in tarile musulmane, fiind considerata o amenintare la adresa moralitatii venita din Occident, si este interzisa in Arabia Saudita, in timp ce Iranul a incercat sa o “extermine” timp de sase ani.

Pentru a celebra cei 50 de ani de existenta ai papusii Barbie, compania va organiza o serie de evenimente in intreaga lume, inclusiv unul la care 50 de designeri vor prezenta colectii de inspiratie Barbie, la New York Fashion Week, in ianuarie.

Tuesday, January 6, 2009, 1:31
This news item was posted in Barbie category and has 0 Comments so far.
Tagged with: , ,

Va puteti abona la acest site prin RSS feed sau prin email.
abonati care citesc acest site

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

*